Men du är ju inte tjock!!

(Jag hoppas INGEN tar åt sig av detta nu. de ska ingen behöva göra för de är MIN tankar mina åsikter , så snälla ta inte åt dig över detta inlägg)

Ibland funderar jag på hur folk tänkter när dom säger att man inte är tjock!
ISåna fall skulle inte ja har Stl L å XL i mina kläder ja skulle inte ha 44 i byxor.
Jag kan bli rätt trött när man får höra nej men du är ju inte tjock.

När man ser någon som man tycker har lakt på sig.
Så säger ja oftast efteråt. - men de har ju jag oxså!!

För ja vet att ja är stor, kraftigt byggd å kommer aldrig va så där trådsmal som vissa andra är
även om ja går ner i vikt kommer ja ändå va lite små stor. Pga att ja är lång å har stor benstome.

Så när jag får denna kommentar rycker jag på axlarna å tänker till mig själv.
Det är ja visst varför säger du så.

Alla mår vi dåligt över vikten nu för tiden.
Man ska svälta sig själv till en tunnkropp som knappt hänger ihop.
se ut som fotomodeller i tidningarna. Tyvärr ser inte modellerna ut så där idag.
Oftast är fotot fixat i datorn innan den kommer ut i tidningen.

Idag mår jag bra över hur ja ser ut. I morgon kasnke inte.
Men de är mitt liv. Jag njuter av maten ja äter, kan ta å äta chips, dricka en cola utan att få dåligt samvete.

Den dagen ja kan känna att ja är strak nog å kämpa för å gå ner dom där kilorna som är så viktiga å gå ner.
Då gör ja de. men ja ska ändå äta den goda maten, dricka den colan, å ta dom där bitarna som finns i godis skålen utan att få dåligt samvete..








2010-09-06 | 17:17:41 | | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback